dijous, 19 de juny del 2014

Tutorial: funda de llibreta

El mes passat us ensenyava la funda que li vaig fer a la llibreta dels projectes de costura. Doncs bé, avui us porto el tutorial de com fer-la.
El mes pasado os enseñaba la funda que le hice a la libreta de los proyectos de costura. Pues bien, hoy os traigo el tutorial de cómo hacerla.
La meva és una llibreta standard A5 de tapa dura, de 21x14,7cm amb un llom de 1,2cm de gruix. Les mides de tela que poso aqui les podeu utilitzar si la vostra llibreta te la mateixa mida. Si voleu fer una funda per una diferent, haureu de prendre mides de la vostra llibreta i calcular els cm de tela que necessiteu.
La mía es una libreta estándard A5 de tapa dura, de 21x14,5cm y un lomo de 1,2cm de grosor. Las medidas de tela que pongo aqui las podéis usar si vuestra libreta es de la misma medida. Si queréis hacer una funda para una distinta, tendréis que tomar las medidas de vuestra libreta y calcular la tela que necesitáis.

Material
- 1 x tela exterior de 23 cm x 32,5 cm
- 1 x entretela fina de 23 x 32,5 cm
- 1 x tela interior de 23 x 32,5 cm
- 2 x tela interior de 23 x 7,5 cm

1. A cadascuna de les dues teles interiors petites els hi fem un plec d'1cm. Aquestes teles són les que serviran com a butxaques on hi ficarem les tapes de la llibreta. Planxem els plecs perquè quedi ben marcat i li fem unes puntades amb la màquina de cosir.
1. A cada una de las dos telas interiores pequeñas les hacemos un pliegue de 1cm. Estas telas son las que nos servirán como bolsillos donde meteremos las tapas de la libreta. Planchamos los pliegues para que quede bien marcado y le damos unas puntadas con la máquina de coser.

2.Col·loquem aquestes dues teles en cadascún dels laterals de la tela gran interior de manera que el costat bo de les teles miri cap enfora. Ho assegurem amb algunes agulles.
2. Colocamos estas dos telas en cada uno de los laterales de la tela grande interior de manera que el lado bueno de las telas mire hacia afuera. Lo aseguramos con algunos alfileres.

3. Col·loquem l'entretela a la part del darrera de la tela interior. Ara juntem les dues cares bones de la tela exterior i interior. De manera que les dues teles petites que hem fixat abans, queden a la part de dins. Ho assegurem tot amb agulles al voltant.
3. Ponemos la entretela en la parte de atrás de la tela interior. Ahora juntamos las dos caras buenas de la tela exterior e interior, frente con frente. De manera que las dos telas pequeñas que hemos fijados antes, quedan en la parte de dentro. Lo aseguramos todo con alfileres.

4. Comencem a cosir-ho tot al voltant, a mig cm de la vora de la tela. És millor sempre començar en un punt mig de la tela, que no en una cantonada.
4. Empezamos a coser todo alrededor, a medio cm del borde de la tela. Es mejor siempre empezar en un punto medio de la tela, que no en una esquina. 

5. Cosim tota la vora deixant una obertura de 4 dits (7 cm aprox) que és per on li donarem la volta. Alhora que li anem donant la volta podem anar treient les agulles que hi haviem posat.
5. Cosemos todo alrededor dejando una apertura de unos 4 dedos (7 cm aprox) que es por donde le daremos la vuelta. Mientras le vamos dando la vuelta podemos ir quitando los alfileres que habíamos puesto.

6. Un cop li hem donat la volta, treiem bé les quatre puntes cap enfora i ara hem de tancar l'obertura. Dobleguem la vora del forat cap endins i ho planxem perque quedi recte. Després la fixem amb algunes agulles perque no s'obri.
6. Una vez le hemos dado la vuelta, sacamos bien las cuatro esquinas hacia afuera y ahora cerramos la apertura. Doblamos el borde del agujero hacia adentro y lo planchamos para que quede recto. Después lo fijamos con algunos alfileres para que no se abra.

7. Tanquem l'obertura fent una costura a tot el voltant de la funda, començant també per un punt intermig de la tela. Jo començo a cosir just a la meitat de la part inferior de la funda, on anirà el llom de la llibreta. Així les puntades finals no s'aprecien.
7. Para cerrarla, hacemos una costura alrededor de toda la funda, empezando también por un punto intermedio de la tela. Yo empiezo a coser justo en la mitad de la parte inferior de la funda, donde irá el lomo de la libreta. Así las puntadas del remate finales no se aprecian.

8. Ara només cal que introduïm les tapes a l'interior de la funda i si volem podem posar títol a la primera plana de la llibreta. Com que la meva és pels projectes de costura, li he posat el nom amb segells de fusta.
8. Ahora sólo hace falta que introduzcamos las tapas en el interior de la funda y si queremos le podemos poner un título en la primera página de la libreta. Como la mía es para los proyectos de costura, le he puesto el nombre con sellos de madera.
I ja està llesta per a fer-la servir!
Si voleu veure més en detall la funda acabada, podeu veure més fotos aqui.
¡Y ya está lista para usar! 
Si queréis ver más detalles de la funda terminada, podéis ver más fotos aquí.

6 comentaris :

  1. ¡Está genial! He hecho unas cuantas fundas de este tipo, pero con fieltro, que son mucho más sencillas y tienen menos méritos; porque la máquina de coser y yo... ejem, no congeniamos del todo :P

    Lo mejor de este tipo de fundas es que se pueden utilizar mil veces con muchas libretas diferentes, además de poder lavarlas.

    Me quedo con ganas de intentarlo, así que a ver cuándo cae en mis manos una libreta que pida a gritos una funda :)

    ResponElimina
  2. Hola, quina passada de projectes que fas! Per cert, una pregunteta de principiant... on has comprat els segells de fusta? Són genials!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Kuroi! Gràcies, m'alegro de que t'agradi :) Els segells de fusta els he comprat a una botiga d'scrap al poble on visc, però en pots trobar a moltes botigues que venguin coses d'scrap, material per manualitats i coses així.

      Elimina
    2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

      Elimina
  3. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina