dimarts, 20 de gener del 2015

Tutorial: cuello/bufanda polar

Fa unes setmanes vaig trobar una faldilla de tartà de quan era adolescent i vaig voler aprofitar-la per fer alguna cosa que pogués posar-me ara. Vaig descosir la vora de la faldilla i també el lateral per on tenia la cremallera, per aconseguir un rectangle llarg i ample. M'he fet una bufanda amb polar a l'interior i aqui teniu els passos a seguir!
Hace unas semanas encontré una falda de tartán de cuando era adolescente y quise aprovecharla para hacer algo que pudiera ponerme ahora. Descosí el dobladillo de la falda y también el lateral por donde tenía la cremallera, para conseguir un rectángulo largo y ancho. Me he hecho una bufanda con polar en el interior y aquí tenéis los pasos a seguir!


Material
- 1 x tela exterior de 28x100cm (cotó, tartà, llana...) (algodón, tartá, lana...)
- 1 x tela interior de 28x100cm (polar)
- 2 botons snaps

1. La llargada i l'amplada de la bufanda polar en realitat va a gust de cadascú, podeu fer-la de la mida que vulgueu segons si el voleu més o menys ajustada al coll, o si el voleu fer més petit per algún nen/a. 
La que jo m'he fet fa uns 28cm d'ample i 100cm de llarg perque són les mides que he pogut treure de la faldilla.
Tallem un rectangle de tela polar de la mateixa mida que el de la tela exterior.
1. El largo y ancho de la bufanda polar en realidad va a gusto de cada una, podéis hacerla con las medidas que queráis según si la queréis más o menos ajustada al cuello, o si la queréis hacer para un/a niño/a.
La que yo me he hecho mide 28cm de ancho y 100cm de largo porque son las medidas que he podido sacar de la falda.
Cortamos un rectangulo de tela polar de la misma medida que el de la tela exterior.

2. Un cop tenim les dues teles tallades, les col·loquem una sobre l'altra amb les parts bones enfrontades. És a dir, que les cares bones de les dues teles quedin a la part de dins. 
2. Una vez tenemos las dos telas cortadas, las colocamos una sobre la otra con las caras buenas enfrentadas. Es decir, que las caras buenas de las telas queden en la parte interior. 

3. Agafem amb agulles tot el voltant, perque les teles no es moguin al passar-les per la màquina de cosir.
3. Sujetamos con alfileres alrededor de todo el rectángulo de tela, para que no se nos mueva al pasarlo por la máquina de coser. 

4. Cosim a màquina per tot el voltant, a mig cm o 1cm del marge de la tela. Deixarem un forat d'un 8cm o 10cm en un dels laterals per després donar-li la volta. 
Si voleu, un cop feta tota aquesta costura recta, podeu tornar a cosir el marge amb puntada zig-zag. Jo no ho he fet, perque en aquest cas, la tela de tartà de la faldilla ja tenia aquesta puntada feta.
4. Cosemos a máquina todo alrededor, a medio cm o 1cm del margen de la tela. Dejamos un agujero de 8cm o 10cm en uno de los laterales para después darle la vuelta. 
Si queréis, una vez hecha esta costura recta, podéis volver a coser el margen con puntada zig-zag. Yo no lo he hecho porque en mi caso, la tela de tartán de la falda ya tenia esta puntada hecha.

5. Un cop cosit, tallem una mica els pics de les quatre cantonades.
5. Una vez cosido, cortamos un poco los picos de las quatro esquinas.
 

6. Pel forat que hem deixat, li donem la volta i arreglem bé les cantonades cap enfora. El forat que ens ha quedat al lateral, el tanquem amb dues o tres agulles (jo l'he planxat uns segons amb un drap a sobre del tartà perque quedi més fixe).
6. Por el agujero que hemos dejado, le damos la vuelta y arreglamos las esquinas hacia fuera. El agujero lo cerramos con dos o tres alfileres (yo lo he planchado unos segundos con un paño encima del tartán para que quede más fijado).

7. Passem una costura recta per tot el lateral i tancar el forat. També podeu seguir cosint per tota la vora de la bufanda per tenir un millor acabat, però jo només he cosit aquest lateral.
7. Pasamos una costura recta por todo el lateral y cerrar el agujero También podéis seguir cosiendo por todo el margen de la bufanda para darle un mejor acabado, aunque yo sólo he cosido este lateral.

8. Ara hi posem els botons snap. Per posar-los, podeu veure el meu tutorial aqui. Jo he col·locat dos snap mascle en el lateral on hem tancat el forat. Els he col·locat a uns 3cm del marge.
Com que la bufanda fa 100cm de llarg, ens dóna gairebé per una volta i mitja al voltant del nostre coll, per tant, he col·locat els snap femella a uns 65cm de distancia dels snap mascle.
8. Ahora ponemos los snap. Para ponerlos, podéis ver mi tutorial aquí
Yo he colocado dos snap macho en el lateral donde hemos cerrado el agujero. Los he colocado a unos 3cm del margen.
Como la bufanda mide 100cm de largo, nos da casi una vuelta y media alrededor de nuestro cuello, por lo que he colocado los snap hembra a unos 65cm de distancia de los snap macho.

Aqui teniu el resultat!!! Ja el tenim acabat, i com que la bufanda em fa volta i mitja, m'abriga molt!
Aquí tenéis el resultado!!! Ya lo tenemos teminado y como la bufanda me da vuelta y media, me abriga mucho!

Espero que us sigui útil aquest tutorial i us animeu a fer-vos una!
Espero que os sea útil este tutorial y os animéis a haceros una!

3 comentaris :

  1. Quan una és artista,...és artista!!! però que bé que ho expliques,...moltes gracies per compartir-ho :-)

    ResponElimina
  2. Ben segur que me,n faig un!!!!! ho expliques molt senzill....i a mi mencanta portar el coll ben abrogat a lhivern, pero no magrada la llana...aixi que es perfecte!!!!!!

    ResponElimina
  3. Ostras q xulo a quedat amb aquesta tela. Jo en tinc un en procés, però es un buff sencer. Quan trobi temps també me'n vull fer un com el teu amb tela de gabardina o llana.. a veure com quedarà. El teu m'encanta!

    ResponElimina