divendres, 18 de juliol del 2014

Un far en punt de creu... amb led

Avui us ensenyo un projecte en el que hi he estat varis dies treballant. M'ha portat una mica de temps perquè és la primera labor que faig en punt de creu i alhora és la primera a la que li afegeixo un circuit.
Hoy os enseño un proyecto en el que he estado varios días trabajando. Me ha llevado algo de tiempo porque es la primera labor que hago en punto de cruz y a la vez es la primera a la que le añado un circuito.

Al principi vaig pensar en fer alguna labor senzilla a la que se li pugués afegir un led fàcilment. Per practicar el punt i no complicar-me massa... però després vaig voler que el led fes algún efecte i vaig acabar dissenyant un petit circuit.
En aquesta entrada us explicava que els circuits que es fan en tela es cusen amb un fil gris conductor de corrent, però en aquest cas no n'he utilitzat. He soldat el circuit en una placa i d'aqui al led. 
Al principio pensé en hacer una labor sencilla a la que pudiera añadir un led facilmente. Para practicar el punto de cruz y no complicarme demasiado... pero al final quise que el led hiciera algun efecto y acabé diseñando un pequeño circuito. 
En esta entrada os expliqué que los circuitos en tela se cosen con hilo conductivo, pero en este caso no lo he usado. He soldado el circuito en una placa y de ahí al led.

En quant al punt de creu, he trobat que és molt entretingut i que es poden fer infinites coses, ja tinc més labors en ment! Aquesta no està gaire ben feta per darrera, però he intentat que em quedés el millor possible.
En cuanto al punto de cruz, he visto que es muy entretenido y que se pueden hacer infinitas cosas, ya tengo más labores en mente! Esta no está muy bien acabada por detrás, pero he intentado que quedara lo mejor posible.

El circuit funciona amb una pila de 9V i no és gaire complicat encara que hi veieu aquest integrat o chip i altres components. Aquest integrat es diu 555 i és molt utilitzat en l'electrònica. Te moltes aplicacions, però el que aconseguim aqui és que quan apretem el pulsador (switch) el led queda encès per uns segons. 
El led, a més, fa un encès i apagat progressius. No s'encén i s'apaga de cop. Amb un altre circuit que porta un condensador aconseguim aquest efecte.
El circuito funciona con una pila de 9V y no es muy complicado aunque veáis este integrado o chip y otros componentes. Este integrado se llama 555 y es muy usado en la electrónica. Tiene muchas aplicaciones pero lo que conseguimos aquí es que cuando le damos al pulsador (switch) el led queda encendido por unos instantes.
El led, además, se enciende y apaga progresivamente. No se enciende y apaga de golpe. Esto lo conseguimos con otro circuito que lleva un condensador y conseguimos este efecto.
Al meu Instagram podeu veure un video del seu funcionament. Estic molt contenta amb el resultat, espero que us agradi tant com a mi!!
En mi Instagram podéis ver un vídeo de su funcionamiento. Estoy muy contenta con el resultado, ¡espero que os guste tanto como a mi!

2 comentaris :